lavazza logo

Lavazza

časová os najpopulárnejšej kávy sveta

  • San Tommaso 1895, obchod plný vriec s kávou z celého sveta a v ňom Luigi Lavazza začína miešať zmesi. Luigi sa venoval štúdiu pôvodu rastliny kávy a umeniu miešania odlišných odrôd. Na základe jeho cesty po Brazílii a nápadu miešať kávy z rôznych krajín, pijeme kávu ako ju poznáme dnes.
  • 1927 Turín, prichádzajú prvé povojnové roky a talianský priemysel začína napredovať. Fiat začína vyrábať automobily v továrni Lingotto a z malého obchodu Lavazza sa stala malá spoločnosť. Pozostávala z Luigiho, manželky Emilia a jeho detí Maria a Giuseppe, známeho ako Beppe. Prvotný kapitál bol 1,5 milíona lír, to im stačilo aby so sieťou obchodov a flotilou vozidiel dobili celú provinciu. V tomto období Lavazza zaviedla Pergamin – obal zložený z 2 vrstiev papiera, ktorý udržal kávu dlhšie čerstvú. To umožnilo rodinám kupovať väčšie balenia a bol to prvý krok k obalom ako poznáme dnes.
  • 1947 sú roky znovuzrodenia po 2. svetovej vojne. Taliansko sa stáva republikou, prežilo vojnu a embargo na kávu. Lavazza sa zameriava na predaj balenej a nie sypanej kávy. Dali si patentovať valcovú nádobu s tlakovým krytom – dnešnú plechovku.
  • 1950, presne v tomto roku sa začala káva baliť vákuovo, aby sa uchovala vôňa kávy a zaistila plnosť jej arómy. Káva vydržala dlhšie, čo uľahčovalo distribúciu. “Lavazza Paradiso in tazza” – prvý slogan v novinách a rozhlase. Tento slogan slúži ako základ TV reklamy aj v súčastnosti.
  • 1957 Taliansko zažíva plný ekonomický rozmach, Beppe a Pericle Lavazza začínajú presúvať výrobu do priemyselného sektora. Lavazza je najväčší producent kávy v krajine a má vykročené aby sa stala európskou jednotkou. Skutočnú revolúciu prináša nový systém praženia, ktorý denne dokáže produkovať viac ako 40 ton kávy. 
  • 1971, 70. roky pre talianskú ekonomiku znamenali ťažké časy. Lavazza však našla spôsoby ako prekonať krízu, prichádza s inováciami a investíciami do výskumu. Otvorila centrum na štúdium a spoznávanie kávy, kávovej kultúry a jej propagácie. Farebná televízia prináša nové možnosti reklamy a tvárou Lavazza sa stáva známy taliansky herec Nino Manfredi.
  • 1982 je otvorené prvé ústredie Lavazzy mimo Talianska vo francúzskom Vincennes. Rok na to v Londýne s cieľom popularizovať talianskú kávu vo Veľkej Británii. 
  • 1989 Lavazza prináša automatický kávovar pre firemných zákazníkov, ktorý používa jednodávkové vrecka vopred zabalenej kávy. 
  • 1993, do spoločnosti vstúpila 4. generácia Lavazza. Prináša nové logo a prináša nový druh umeleckého vyjadrenia značky so silným odkazom na 40.roky.
  • 2004 bola založená Nadácia Giuseppe e Pericles Lavazza – nezisková organizácia s poslaním zlepšovať životné podmienky farmárov v krajinách produkujúcich kávu.
  • 2012, na základe správy o udržateľnosti Lavazza pracuje na znižovaní svojho vplyvu k životnému prostrediu. Používa metodický prístup – hodnotenie životného cyklu svojích kľučových produktov.
  • 2015, Lavazza oslávila 120 výročie, pričom uviedla prvé espresso a prvý kávovar vo vesmíre na medzinárodnej vesmírnej stanici ISS.


Zavrieť

Prihlásiť sa

Zavrieť

Košík (0)

Košík je prázdny Žiadne položky v košíku.